Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
13 грудня 2018 р. член Асоціації розвитку суддівського самоврядування України, суддя Ленінського районного суду м. Дніпропетровська Максим Таус провів «Урок справедливості» у Середній школі № 142. Учасниками заходу стали учні 5-Б класу.
Цей урок став одним із багатьох, що проходять в українських школах та судах в рамках просвітницької акції, започаткованої Асоціацією розвитку суддівського самоврядування України у співробітництві з Радою суддів України, за підтримки проекту USAID «Нове правосуддя».
Головна мета «Уроку справедливості» — у доступній формі розповісти дітям про принцип верховенства права, роль суду в суспільстві, важливість принципів справедливості та рівності перед Законом.
Починаючи урок, суддя Максим Таус поцікавився у п’ятикласників, як вони тлумачать поняття «справедливість»? Чи вважають вони, що справедливість є важливою для людей? І як можна відновити справедливість? Школярі охоче висловлювали свої думки, наводячи власні приклади.
— Люди звертаються до суду, щоб домогтися справедливості. Саме так — мирним шляхом — й вирішуються спори у цивілізованому суспільстві. Дорослішаючи, ви стаєте самостійними, а отже починаєте нести особисту відповідальність за свої вчинки.
Надалі Максим Таус продемонстрував школярам символи судової влади України — мантію та нагрудний знак судді, а також розповів про принцип верховенства права, дотримуватися якого — обов'язок кожного громадянина.
Щоб доступно проілюструвати судовий процес, суддя запропонував учням переглянути анімаційний фільм, в якому свої права відстоюють кінь та хом’як. За сюжетом створеного проектом «Нове правосуддя», кінь, загубивши підкову, не витрачаючи часу на її пошуки, поставив собі іншу. Втрачену ж підкову знайшов хом’як і за допомогою неї поліпшив свою хатинку.
Перед тим, як суддя-Черепаха оз вучила рішення суду, школярі й самі спробували себе у ролі судді. Об'єднавшись у три команди, п'ятикласники обговорили аргументи коня та хом’яка, та прийняли спільне рішення, проголошувати яке доручили одному з членів команди.
За декілька хвилин команди назвали свої рішення. По-різному мотивувавши його, учні 5-Б класу, втім, були одностайні — підкову треба залишити хом’яку, адже нині вона вже є не підковою, а брамою до хом’ячого житла.
Після підбиття підсумків «Уроку справедливості» школярі подякували за цікавий урок та зробили селфі із суддею.